“Elke dag het beste uit mezelf halen”

Marketing-Brand

Marketing Brand

Campagne Management

Onze campagnemanagers zijn verantwoordelijk voor het bedenken, aanjagen en doelgericht lanceren van marketingcampagnes voor wehkamp. Door zich te verdiepen in marktontwikkelingen en consumentengedrag zijn ze in staat creatieve, intelligente en effectieve marketingcampagnes te ontwikkelen. Ze creëren hiervoor duidelijke boodschappen voor de doelgroep, die ze via diverse kanalen (zoals radio, tv, bloggers, events en merkenshops) in de markt zetten. Uiteraard zorgen de campagnemanagers ervoor dat de gehele campagne volgens planning en binnen het budget opgeleverd wordt.

 

Redactie

Wil je weten hoe je de nieuwste trends kunt combineren? Of welke jurk het best bij jouw figuur past? Het redactieteam is here to help! Door voor meerdere kanalen (o.a. het e-magazine, de website en social media) inspirerende content te creëren, verleiden zij de consument om door te klikken en over te gaan tot een aankoop. De concept designer, copywriter, content coördinator en teamleider werken nauw samen om bij te dragen aan een inspirerend wehkamp.

 

DTP

De afdeling DTP bestaat uit een team van online designers die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de look & feel van wehkamp. Door beelden en teksten op een inspirerende wijze te combineren geven de online designers vorm aan de visuele blokken (stills) waaruit o.a. onze e-mails, banners en de wehkamp ‘werelden’ zijn opgebouwd.

 

Fotostudio

Van fotografen tot stylisten en van visagisten tot strijksters: in onze eigen wehkamp fotostudio’s werkt iedereen samen om verrassende en eigenzinnige beelden te creëren. Met hun creatieve inspanningen dragen zij bij aan een duidelijke en vooral herkenbare identiteit van wehkamp. Naast de model- en productfotografie vindt in onze studio ook het opnemen en produceren van productvideo’s plaats, onder leiding van ons videoteam.

 

Beeld & Concept

De afdeling Beeld & Concept is verantwoordelijk voor de manier waarop wehkamp zich naar buiten presenteert. Op de eigen site, in e-mails, op social media-kanalen en in offline media zoals flyers en advertenties. Door de laatste trends uit te lichten, relevante oplossingen te bieden en een inspirerende omgeving te creëren, helpt wehkamp haar klanten precies te kiezen wat bij hen past. In nauwe samenwerking met de afdelingen Campagne Management en Redactie vertaalt Beeld & Concept de boodschappen naar content die past binnen de merkwaarden van wehkamp. Content die op geheel eigen wijze prikkelt, inspireert, oplossingen biedt en aanzet tot actie. Op deze manier zorgt Beeld & Concept in alle kanalen voor een eenduidige merkbeleving.

“Een dag niet gelachen is een dag niet gewerkt :-)”

Marketing-Technology

Marketing Technology

Internet Marketing

Onze internet marketeers trekken zoveel mogelijk relevante bezoekers naar wehkamp.nl. Iedere dag weer zijn ze opzoek naar de juiste klant en verleiden ze die op het juiste tijdstip, met de meest relevante boodschap door middel van onder andere zoekmachinemarketing (SEA/SEO) en display. Sites met veel traffic volume, zoals Google, Marktplaats, Beslist.nl en NU.nl kennen voor de internetmarketeers geen geheimen. Ook Social Media als Facebook, Twitter, Instagram en Pinterest worden door het team breed ingezet om onze fans te inspireren en te binden.

 

E-mail Marketing

Het e-mail marketingteam van wehkamp.nl verstuurt wekelijks miljoenen e-mails! Of het nu gaat om een orderbevestiging of een stijladvies van onze stylistes speciaal afgestemd op persoonlijke voorkeuren van de klant. Daarbij speelt data natuurlijk een belangrijke rol. Het e-mail marketingteam zorgt er voor dat iedere boodschap relevant en persoonlijk is. Het team werkt nauw samen met
Marketing Intelligence, Development, Campagne Management en Buying & Sales om de ruim 2 miljoen klanten uit onze database steeds weer van prikkelende en inspirerende e-mails te voorzien.

 

E-Commerce

De totale winkelbeleving van onze website, de mobiele site en de wehkamp.nl app’s kan altijd beter. Het E-Commerce team luistert naar de klant, analyseert data en kijkt welke ontwikkelingen er in de markt zijn. Het E-Commerce team werkt digitale concepten uit die, in lijn met de wehkamp.nl merkidentiteit, zorgen voor een optimale gebruikservaring en bijdrage aan een zo hoog mogelijke conversie. We werken hiervoor nauw samen met de afdeling Development in een aantal Agile teams volgens de principes van Scrum.

 

Marketing Intelligence

Marketing Intelligence (MI) is hét kenniscentrum binnen wehkamp.nl op het gebied van Customer, Categories en Channels dat door gevraagd en ongevraagd advies wehkamp.nl bedrijfsbreed beter laat functioneren. De doelstelling van MI is het verbinden van customers, categories en channels middels een multidisciplinaire, interactieve aanpak die resulteert in actiegericht, relevant en betrouwbaar advies. Het team bestaat overwegend uit jonge medewerkers met een sterk ontwikkeld analytisch profiel (econometrie, wiskunde, data science, marketing intelligence) die hun talenten inzetten op de terreinen van digital analytics, business analytics en marketing research. Daarbij wordt gebruik gemaakt van state of the art statistische modellen en technieken binnen een snel groeiende big data omgeving.

 

Development

Bij wehkamp.nl hebben we de ambitie het meest toonaangevende online warenhuis in Nederland te blijven. Daar hoort bij dat we de beste willen zijn met online technologie. Deze technische basis wordt gelegd door de engineers van het Development team. Zij zijn verantwoordelijk voor de technische realisatie van de online e-commerce applicaties. Het Development team ontwikkelt bijvoorbeeld de mobiele app’s, responsive web en de big-data oplossingen. Ook zorgen ze er voor dat de technology stack altijd beschikbaar en veilig is voor onze klanten. Ze werken hiervoor met een aantal Agile teams volgens de principes van Scrum, CI/CD en DevOps.

“wehkamp.nl; een bedrijf met lef en passie!”

Buying-Sales

Buying & Sales

Buying & Sales

De afdeling Buying & Sales is altijd op de hoogte van de laatste trends, die zij vertalen naar een actueel, divers en verrassend assortiment. Om het in- en verkoopproces zo optimaal mogelijk in te richten werkt de afdeling Buying & Sales vanuit 5 belevingswerelden:
– Mode;
– Huis, Tuin & Do-It-Yourself;
– Elektronica, Entertainment & Huishoudapparatuur;
– Sport en Vrije Tijd
– Beauty & Wellness
Binnen deze werelden (die worden aangestuurd door een Unit Manager) zijn verschillende category teams actief, onder leiding van een Category Manager. De Buyers uit de verschillende category teams zijn verantwoordelijk voor de in- en verkoop van producten. Zij werken ze bij het samenstellen van het assortiment nauw samen met de Category Manager en de andere teamleden.
De juiste voorraden van de producten worden op basis van trends en verkoopcijfers berekend door de Supply Chain Planners binnen de category teams. Zij hebben hierover nauw contact met de leveranciers en met collega’s in ons Logistieke Service Centrum.
De shopmanagers zijn tot slot verantwoordelijk voor de sales op wehkamp.nl en het aansturen van acties en e-mails. Zij werken veel samen met collega’s van Marketing Brand en Marketing Technology. De category teams worden versterkt door één of meerdere shopmedewerkers en category assistants die ondersteunende, met name administratieve werkzaamheden verrichten.

 

Strategic Alliances

De afdeling Strategic Alliances draagt binnen wehkamp.nl de commerciële en logistieke zorg voor onze alliantiepartners, zoals bijvoorbeeld C&A, Miss Etam, Mango en Montèl. In samenwerking met onze partners worden alle facetten nauwkeurig afgestemd en optimaal ingericht. Hierbij valt o.a. te denken aan: assortiment, (Online) marketing, warehouse en distributie, ict, finance en goederenplanning.

 

Styling

De afdeling Styling is mede verantwoordelijk voor het vormgeven van ons assortiment. Dit doen zij op basis van trends, en de strategie en signatuur van wehkamp.nl. Het Styling team werkt hiervoor nauw samen met de category teams.

 

Quality Assurance

De afdeling Quality Assurance bewaakt de kwaliteit van onze producten. Zij houden bijvoorbeeld de maatvoering, pasvorm en het materiaalgebruik in de gaten. Daarnaast onderhoudt deze afdeling contacten met diverse branche organisaties en geeft zij mede sturing aan diverse leveranciersprocessen.

“JE BENT DE REGISSEUR VAN JE EIGEN SUCCES!”

ICT

ICT

ICT bestaat binnen wehkamp.nl uit meerdere disciplines die samen zorgen voor het bedenken, ontwikkelen en beheren van een schaalbare, robuuste en hoog beschikbare High End Infrastructuur. ICT beheert de volledige  keten aan business applicaties die nodig zijn vanaf het begin -de website- tot aan het eind –het afleveren van de bestelde order- en daarnaast de realisatie plus het onderhoud van de werkplekken als het gaat om devices en telecommunicatie. We passen moderne technieken toe in onze ICT oplossingen en te bouwen onder architectuur.

 

Het ontwikkelen en beheren van bovenstaande doen we vanuit vier afdelingen:
– Informatiemanagement,
– Operations,
– Service Delivery en
– Engineering.

 

De projecten waaraan we werken worden bepaald op basis van toegevoegde waarde voor de business of door wetgeving en in combinatie met de business wordt de volgorde en soort uitvoering (b.v. de SCRUM methodiek) bepaald en deze worden in samenwerking met Marketing Technology gerealiseerd. Snelheid en flexibiliteit zijn voor ons als retail organisatie cruciaal en onze organisatie is daarop ingericht.

“Hard werken, maar heel veel voldoening”

Operations

Operations

Logistieke Service Centrum Maurik

In Maurik is ons Logistiek Servicecentrum voor grotere artikelen gevestigd. In een pand met een grondoppervlakte van 32.000m2 wordt met ruim 100 mensen per dag gewerkt om de grote artikelen op tijd bij de klant te krijgen. Hierbij valt te denken aan meubelen, geluids- en beeldapparatuur, huishoudelijke apparaten, fietsen en elektronische apparatuur.  De goederen worden ontvangen, opgeslagen en na een klantorder weer gepickt en verzendklaar gemaakt. De distributie is vervolgens uitbesteed aan onze logistieke partners Dynalogic en DHL. Deze partners brengen de orders vanuit het logistiek service center bij de klanten thuis en brengen de geretourneerde items weer terug in Maurik waar deze weer worden verwerkt.

 

 

 

Logistiek Service Centrum Zwolle

In de zomer van 2015 openden wij in Zwolle het grootste geautomatiseerde distributiecentrum voor online retail ter wereld. Met dit technologisch hoogwaardige Logistieke Servicecentrum krijgt Nederland – naast Schiphol, Aalsmeer en Rotterdam – ook in Zwolle een logistiek centrum van wereldformaat.

Het geautomatiseerde magazijnsysteem krijgt bijna 480.000 zogenoemde ‘picklocaties’ waar de diverse artikelen liggen opgeslagen. De artikelen worden opgehaald door 468 geautomatiseerde shuttles. Daarmee wordt het distributiecentrum voor wehkamp.nl het grootste geautomatiseerde ter wereld voor online retail. In het nieuwe distributiecentrum kunnen straks zo’n 12.350 items per uur ‘opgepikt’ worden op de locaties. Dat betekent dat we binnen 30 minuten na bestelling door een klant het pakket klaar hebben staan voor verzending.

 

Logistieke Ketenprocessen

De afdeling Logistieke Ketenprocessen is verantwoordelijk voor de inrichting van de goederen- , service- en informatiestroom. Ze brengt inzicht in de integrale operationele performance, verbetert deze doorlopend en bewaakt de mate van klanttevredenheid als gevolg van de geleverde diensten. Het verantwoordelijkheidsgebied is zeer divers; van inbound transport, inklaring, verpakkingscondities en beheer van artikeldata tot het aansturen van de externe distributie partners en de reparatiepartner.

 

Customer Service

Customer Service is verantwoordelijk voor het afhandelen van al onze klantcontacten via telefonie, e-mail en webcare. Met vragen over artikelen, maar ook zaken rondom leveringen, betalingen en klachten kun je terecht bij één van onze Customer Service medewerkers. Hierbij streven wij continu naar de hoogste mate van klanttevredenheid. Customer Care is daarom doorlopend bezig met het verbeteren van onze klantenserviceprocessen. We meten de tevredenheid van onze klanten op verschillende manieren en houden intensief contact met de overige afdelingen binnen wehkamp.nl om resultaten hiervan terug te koppelen en onze dienstverlening verder te kunnen verbeteren.

“Hier kan ik mijn ambitie gewoon laten zien!”

Staf-Afdelingen

Staff Departments

PR

De afdeling PR bewaakt, beschermd en versterkt het positieve imago van wehkamp.nl. Hiervoor is de afdeling PR op een aantal vakgebieden actief:

– Interne Communicatie

– Corporate PR

– Marketing PR

– Issue- en crisismanagement

– Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen / Duurzaamheid

– Voorlichting / Woordvoering

De afdeling PR bestaat op dit moment uit een PR Manager, een PR Medewerker en een stageplaats die voortdurend ingevuld wordt.

 

Daarnaast werkt de afdeling samen met een full-service communicatiebureau voor strategische- en operationele ondersteuning.

 

HR

De afdeling HR heeft een strategische rol waarbij een sterke lijn bestaat tussen people management en het succes van wehkamp.nl.

De administratie speelt een belangrijke rol. Denk hierbij aan een goede en accurate personeels- en salarisadministratie maar ook aan zaken als pensioen, arbo-richtlijnen en veiligheid. In de strategische rol zit een nauwe lijn met alle afdelingen binnen wehkamp.nl, waarbij HR een ondersteunende, adviserende rol heeft, maar ook sturing kan geven aan zaken die dicht bij het HR-beleid staan. Dit kan op individueel-, groeps- of afdelingsniveau zijn. Overkoepelend staat HR voor het creëren van een optimaal werkklimaat waarin efficiënt gewerkt kan worden en waarbij iedereen binnen wehkamp.nl het beste uit zichzelf kan halen.

 

Legal

De afdeling Legal houdt zich bezig met de bedrijfsjuridische zaken binnen wehkamp.nl. Hierbij is te denken aan het opstellen en beoordelen van de contracten die namens wehkamp.nl worden aangegaan, het verzorgen van de voor wehkamp.nl geldende algemene voorwaarden, het toetsen van nieuwe ideeën, het oplossen van geschillen. Daarnaast houden ze zich bezig met de diverse wetten en regels waarmee wehkamp.nl te maken krijgt.

 

Finance 

De afdeling Finance (Corporate Accounting Treasury en Riskmanagement) is verantwoordelijk voor het op tijd leveren van volledige en betrouwbare financiële informatie aan directie en management enerzijds en externe autoriteiten en instanties anderzijds. Om dit te realiseren zijn er een aantal functies binnen de afdeling finance te onderscheiden.

 

De financial controllers zorgen voor kostenbewaking, financiële rapportages, budgettering, financiële prognoses, financiële planningen en management- en stuurinformatie.

 

De medewerkers van accounting & treasury zijn verantwoordelijk voor  zaken rondom jaarrekening , voorbereiding van de  accountantscontrole,  belastingen en subsidies  en het uitvoeren van  dagelijks betalingsverkeer en de boekhoudkundige verwerking daarvan. De medewerkers van accounts payable zijn verantwoordelijk voor de verwerking van de facturen, van boeking tot betaling.

 

Het is de taak van riskmanagement om de belangrijkste risico’s en bijbehorende  maatregelen van RFS en haar dochtermaatschappijen in kaart te brengen. Daarnaast zijn zij verantwoordelijk voor optimalisatie van de operationele processen.

 

Controlling

Controlling is verantwoordelijk voor het transparant maken van de business resultaten, financiën, processen en strategie om substantieel bij te dragen aan het verhogen van de winstgevendheid en de optimalisatie van de resources.

“wehkamp.nl, het internetbedrijf waar online shopbeleving en logistic excellence hand in hand gaan”